وبلاگ رسمی سئوشو

گزیده ای از برترین مطالب

وبلاگ رسمی سئوشو

گزیده ای از برترین مطالب

پیگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی

راهنمای پیش ثبت نام کد اقتصادی

زمانی که شرکت ها و موسسات یا هر شخص حقیقی و یا حقوقی اقدام در دریافت کد اقتصادی می نماید.
پس از آن برای پیگیری پیش ثبت نام کداقتصادی باید اقدام نماید تا کد اقتصادی را به موقع اخذ نماید.
در زیر به شرح مختصری از مراحل ثبت نام کد اقتصادی می پردازیم.

پیش ثبت نام کد اقتصادی

پیش ثبت نام الکترونیک

در مرحله نخست جهت دریافت کد اقتصادی باید ثبت نام نماییم.
در این مرحله اطلاعت پایه از اشخاص گرفته می شود.
پس از تکمیل اطلاعات شخصی و فشردن کلید نهایی ثبت نام تمام می شود.
ولیکن بعد از آن ظرف مدت حداکثر هفت روز باید اطلاعات را تایید نمایید.
در غیر اینصورت پرونده حذف خواهد شد.

صحت سنجی اطلاعات

در این مرحله اطلاعات ثبت شده توسط متقاضی از طرف منابع مختلف سازمانی استعلام می شود.
پس از بررسی کامل اطلاعات چنانچه مغایرتی دیده شود با پیامک به متقاضی اطلاع داده می شود.
در این صورت متقاضی بایستی به سامانه پیش ثبت نام مراجعه نماید.
مجددا در این مرحله ثبت نام کد اقتصادی را کامل می نماید.

تولید و ارسال اطلاعات کاربری

اگر پیش ثبت نام کد اقتصادی مورد تایید واقع شود یک نام کاربری و کلمه عبود ارسال می شود.
اطلاعات مورد نیاز از طریق پیامک برای اشخاص ارسال می گردد.
این اطلاعات کاملا محرمانه است و مسئولیت سوء استفاده از آن بر عهده فرد است.

ثبت نام الکترونیکی

با داشتن اطلاعات کاربری وارد سامانه می شوید.
اطلاعات مربوط به بنگاه اقتصادی در این مرحله در سامانه تکمیل می شود.
پس از تکمیل یا ویرایش اطلاعات تایید نهایی را انتخاب می نماییم.

رسیدن به مرحله نهایی 45 پس از اعتبار سنجی و میدانی اطلاعات

در مرحله نهایی تمام یاطلاعات از مرحله ثبت نام تاکنون مورد بررسی قرار میگیرد.
چنانچه نیاز به اصلاح داشته باشد به صورت پیامک ارسال می شود.
در نهایت اطلاعات مورد تایید سازمان قرار میگیرد.
پس از آن به مرحله نهایی 45 می رسیم.
در این مرحله امکان ارسال اظهارنامه الکترونیک و همینطور استفاده از دیگر خدمات امکان پذیر می شود.

موسسه حسابرسی

شرکت حسابرسی دانا محاسب فکور با داشتن سالها تجربه در این زمینه در زمینه های مالی و مالیاتی و ... در جهت استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها، استعلام کد اقتصادی، ثبت نام اینترنتی کد اقتصادی و پیگیری آن، شما عزیزان را یاری می نماید.

اظهارنامه مالیاتی چیست

 

فرم خام اظهار نامه

اظهارنامه مالیاتی چیست

اظهارنامه در واقع سندی عادی است که به شکل رسمی به فرد دیگری ابلاغ می شود.
اظهارنامه سند عادی است.
اما شیوه ی اطلاع رسانی آن به شکل رسمی می باشد تا امکان اثبات این اطلاع رسانی و یا چیزی که تسلیم او نموده ایم وجود داشه باشد.
از اوراق قضایی بسیار پر کاربرد اظهارنامه است.
زیرا بسیاری از مردم در مسائل حقوقی به شکل های مختلف با آن مواجه میشوند.

دانلود فرم اظهارنامه مالیاتی

افراد برای مطالبه حق خود گاهی می توانند از طریق شفاهی به حق خود برسند.
اما گاهی باید این طلب حق به شکل کتبی و در قالب اظهارنامه باشد تا فرد بتواند به حق خویش دست یابد.
البته لازم به ذکر است که تنظیم اظهارنامه فقط به منظور مطالبه حق نمی باشد.
ممکن است هرفردی هر نوع اظهاری مربوط به معاملات، روابط و یا تعهدات خود با طرف مقابل از راه و روش کاملا رسمی اطلاع دهد.
در این صورت به تهیه و تنظیم اظهار نامه می پردازد.
البته مطالبان حق زمانی به حق خود دست می یابند که طرفین به توافق رسیده باشند و یا بر اساس قانون و عرف زمان مطالبه فرارسیده باشد.

برای دانلود فرم خام اظهارنامه روی آن کلیک نمایید.

 

آموزش تنظیم اظهارنامه مالیاتی

در آموزش تنظیم اظهارنامه مالیاتی نکاتی را باید رعایت کنیم که در زیر به آنها اشاره می نماییم

• در تنظیم اظهارنامه باید سعی شود که از الفاظ و کلمات بصورت کوتاه، مختصر، دقیق و بدون ابهام استفاده شود.
• از الفاظی که خارج از نزاکت است استفاده نشود.
زیرا در این صورت امکان دارد اظهارنامه پذیرفته نشده و ارسال نشود.
• اسناد ،چک و یا قراردادی که همراه با اظهارنامه ارسال میگردد، باید در متن تنظیمی اظهارنامه محل نگهداری، شماره و یا مشخصات ظاهری آن ذکر گردد .
• در تنظیم متن اظهارنامه باید به افرادی مجرب و کار آزموده در این زمینه مراجعه نماییم.
زیرا در متن عبارات یا کلماتی امکان دارد به کار رود که به زیان ما تمام شود و متضرر شویم.
ممکن است طرف مقابل از عبارات متن به نحوی استفاده کند که فرصت های لازم از ما گرفته شود.

شرکت حسابرسی

با مشاوره با اهل فن به حقوقتان دست پیدا کنید.
شرکت حسابداری در جهت دستیابی به حقوقتان با مشاوره مالی رایگان و مشاوره مالیاتی رایگان و تنظیم اظهارنامه مالیاتی منظم و دقیق شما را یاری مینماید.

گواهی ارزش افزوده

گواهی ارزش افزوده چیست

در نظام مالیاتی چنانچه شخص حقیقی و یا حقوقی بخواهد شروع به فعالیت کند بایستی مجوز فعالیت اخذ نماید.
یکی از این مجوز ها گواهی ارزش افزوده می باشد.
بسیاری از فروشندگان بدون اینکه بدانند از خریداران کالا یا اجناس مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می نمایند.
این کار باید با داشتن مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده صورت گیرد.
در غیر این صورت این مبالغ از صورت حساب فروشندگان کالا در نهایت کسر می گردد.
دریافت مبلغ ارزش افزوده تنها با داشتن گواهی نامه ثبت نام ارزش افزوده و با در دست داشتن مجوز سازمان ارزش افزوده قانونی می باشد.

دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

پس از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه برای دوره سه ماهه مالیاتی بر ارزش افزوده نامه ای بنا به درخواست سازمان تنظیم نموده و جهت دریافت مجوز اقدام می نماییم.
قابل توجه است که در برخی موارد سازمان اشخاص را به داشتن تاییدیه ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم الزام می دارد.
طبق قوانین وضع شده سازمان هر شخص حقیقی یا شخص حقوقی در پایان دوره 3 ماهه بایستی لیست خرید و فروش های خود در نرم افزار online یا ofline ثبت نام نموده و تاییدیه سازمان مالیات بر ارزش افزود را اخذ نماید.
در غیر این صورت هیچ گواهینامه ای برای آنها صادر نمی گردد. تمدید گواهی نامه ارزش افزوده نیز از طریق همین سایت صورت می پذیرد.

مراحل ثبت نام گواهی ارزش افزوده

ثبت نام اولیه شرکت
تهیه و تنظیم مدارک ارزش افزوده به همراه برگ ثبت نام اولیه
پس از دریافت رمز عبور مرحله دوم ثبت نام آغاز میگردد
ارائه کلیه مدارک بالا به اداره دارایی و ارائه سه ماهه های سالهای پیش از تاسیس به همراه برگ اول و دوم ثبت نام، شناسه کاربری و رمز دوم ، کلیه قراداد ها جهت ثبت نام در مرحله آخر و صدور گواهی نامه ارزش افزوده

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده

• وکالتنامه
اخذ کد اقتصادی
• کد پستی پیمانکار
• مجوز فعالیت شرکت
• آخرین تغییرات شرکت
• آگهی تاسیس شرکت
• آدرس پیمانکار به طور کامل
• کد پستی دفتر و یا محل فعالیت یا منزل
• تلفن ثابت و ثابت پیمانکار و یا مدیر عامل
• کپی مدارک از جمله کارت ملی و شناسنامه شرکا

مدارک ثبت نام نهایی ارزش افزوده

• کد شعبه
• نام شعبه بانک
• اخذ کد اقتصادی
• شماره حساب
• نام بانک شرکت
• آخرین تغییرات شرکت
• کد پستی و آدرس رئیس هیأت مدیره
• مدارک آخرین شرکا شرکت یا اعضا آن

موسسه حسابرسی

شرکت حسابرسی و حسابداری دانا محاسب فکور جهت ارائه اطلاعات در زمینه دریافت گواهی ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مالی رایگان، ثبت نام ارزش افزوده، تمدید گواهی ارزش افزوده، ثبت نام اینترنتی گواهی ارزش افزوده، استعلام کد اقتصادی شرکتها و پیگیری شماره اقتصادی از طریق سامانه استعلام کد اقتصادی و ... آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

گواهی ارزش افزوده

گواهی ارزش افزوده چیست

در نظام مالیاتی چنانچه شخص حقیقی و یا حقوقی بخواهد شروع به فعالیت کند بایستی مجوز فعالیت اخذ نماید.
یکی از این مجوز ها گواهی ارزش افزوده می باشد.
بسیاری از فروشندگان بدون اینکه بدانند از خریداران کالا یا اجناس مبلغی را به عنوان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می نمایند.
این کار باید با داشتن مجوز سازمان مالیات بر ارزش افزوده صورت گیرد.
در غیر این صورت این مبالغ از صورت حساب فروشندگان کالا در نهایت کسر می گردد.
دریافت مبلغ ارزش افزوده تنها با داشتن گواهی نامه ثبت نام ارزش افزوده و با در دست داشتن مجوز سازمان ارزش افزوده قانونی می باشد.

دریافت گواهی نامه ارزش افزوده

پس از ثبت نام نهایی و ارائه اظهارنامه برای دوره سه ماهه مالیاتی بر ارزش افزوده نامه ای بنا به درخواست سازمان تنظیم نموده و جهت دریافت مجوز اقدام می نماییم.
قابل توجه است که در برخی موارد سازمان اشخاص را به داشتن تاییدیه ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم الزام می دارد.
طبق قوانین وضع شده سازمان هر شخص حقیقی یا شخص حقوقی در پایان دوره 3 ماهه بایستی لیست خرید و فروش های خود در نرم افزار online یا ofline ثبت نام نموده و تاییدیه سازمان مالیات بر ارزش افزود را اخذ نماید.
در غیر این صورت هیچ گواهینامه ای برای آنها صادر نمی گردد. تمدید گواهی نامه ارزش افزوده نیز از طریق همین سایت صورت می پذیرد.

مراحل ثبت نام گواهی ارزش افزوده

ثبت نام اولیه شرکت
تهیه و تنظیم مدارک ارزش افزوده به همراه برگ ثبت نام اولیه
پس از دریافت رمز عبور مرحله دوم ثبت نام آغاز میگردد
ارائه کلیه مدارک بالا به اداره دارایی و ارائه سه ماهه های سالهای پیش از تاسیس به همراه برگ اول و دوم ثبت نام، شناسه کاربری و رمز دوم ، کلیه قراداد ها جهت ثبت نام در مرحله آخر و صدور گواهی نامه ارزش افزوده

مدارک ثبت نام اولیه ارزش افزوده

• وکالتنامه
اخذ کد اقتصادی
• کد پستی پیمانکار
• مجوز فعالیت شرکت
• آخرین تغییرات شرکت
• آگهی تاسیس شرکت
• آدرس پیمانکار به طور کامل
• کد پستی دفتر و یا محل فعالیت یا منزل
• تلفن ثابت و ثابت پیمانکار و یا مدیر عامل
• کپی مدارک از جمله کارت ملی و شناسنامه شرکا

مدارک ثبت نام نهایی ارزش افزوده

• کد شعبه
• نام شعبه بانک
• اخذ کد اقتصادی
• شماره حساب
• نام بانک شرکت
• آخرین تغییرات شرکت
• کد پستی و آدرس رئیس هیأت مدیره
• مدارک آخرین شرکا شرکت یا اعضا آن

موسسه حسابرسی

شرکت حسابرسی و حسابداری دانا محاسب فکور جهت ارائه اطلاعات در زمینه دریافت گواهی ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، مشاوره مالی و مالیاتی، مشاوره مالی رایگان، ثبت نام ارزش افزوده، تمدید گواهی ارزش افزوده، ثبت نام اینترنتی گواهی ارزش افزوده، استعلام کد اقتصادی شرکتها و پیگیری شماره اقتصادی از طریق سامانه استعلام کد اقتصادی و ... آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

تعریف گزارش فصلی

 گزارش فصلی چیست

آیا می دانید گزارش فصلی چیست ؟
آیا از زمان تهیه آن و چگونگی ارسال گزارش فصلی مطلع هستید؟
جهت دریافت اطلاعاتی در این زمینه به سایت مراجعه فرمایید.
اما قبل از هرگونه سوالی باید بدانیم تعریف گزارش فصلی چیست.
تمامی اشخاص اعم از اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی طبق قانون مالیات های مستقیم بعد از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی موظف هستند فهرستی از معاملات خود را به طور فصلی و در پایان هر فصل به سازمان امور مالیاتی به شکل فایل آماده ارائه دهند.

حسابرسی چیست

در بیان مفهوم حسابرسی باید بگوییم که برای اینکه اشتباهات و هرگونه تخلف موجود در اسناد و مدارک آشکار شود باید اسناد و مدارک مربوط به معاملات و مبادلات مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

نتیجه بررسی حسابرسی طی گزارش حسابرسی به اشخاص ذینفع ارائه می شود.

گزارش حسابرسی چیست

زمانی که حسابرسی به بررسی اسناد و مدارک می پردازد و صحت تمامی اسناد موجود را طبق قوانین وضع شده و استانداردهای حسابرسی و استانداردهای حسابداری تایید و یا رد می نمایند.

سپس نتیجه کار خود را طی گزارشی بصورت گزارش مقبول، گزارش مشروط و ... به هیأت مدیره، سهام داران، بانک ها و دیگر مراکز و سازمان های مربوطه ارائه می دهند.

گزارش حسابرسی مالیاتی مانند نمونه ای از سوی سازمان امور مالیاتی تهیه و جهت ارائه به اداره امور مالیاتی در اختیار مودی قرار می گیرد.

انواع گزارش حسابرسی

• گزارش مقبول (مطلوب- استاندارد- غیرمشروط)
• گزارش مشروط
• گزارش مردود
• عدم اظهار نظر

دلایل تهیه گزارش حسابرسی

• تهیه گزارش حسابرسی و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی
ارائه گزارش حسابرسی به دلیل شرکت در مناقصه ها
• ارائه گزارش حسابرسی به جهت ارتقا رتبه بندی شرکت ها
• ارائه گزارش حسابرسی به دلیل تاییدیه صورت های مالی برای دعاوی حقوقی شرکا
• ارائه گزارش حسابرسی جهت ارائه به بانکها به منظور در یافت تسهیلات بانکی و یا اخذ وام

با مشاوره مالی رایگان و مشاوره مالیاتی رایگان میتوانید آنچه در زمینه مالی و مالیاتی، حسابداری یا حسابرسی نیاز دارید به دست آورید.

مهلت ارائه گزارش حسابرسی

گزارش حسابرسی مالیاتی زمانی مورد قبول واقع می شود که مودی صورت های مالی را با استانداردهای حسابرسی منطبق قرار دهد.

بعد از آن گزارش حسابرسی مالیاتی را همراه با اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا قبل از 3 ماه از تاریخ انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی ارائه می دهد.

گزارش حسابرسی توسط کارشناسان سازمان امور مالیاتی مورد بررسی قرار داده می شود.

پس از رفع ابهامات مورد اقدام قرار می گیرد.

موسسه حسابداری

شرکت حسابرسی دانا محاسب خدمات رسانی با بهترین کیفیت را در اسرع وقت به تمامی موسسات و شرکت های حسابرسی و حسابداری ارائه می دهد.
خدماتی از مشاوره مالی رایگان انواع خدمات دیگر از جمله تهیه قرارداد حسابرسی، تهیه گزارش حسابرسی، استعلام کد اقتصادی، اخذ کد اقتصادی، مشاوره مالیاتی و ...
امید است که شما عزیزان را بتوانیم در راستای دستیابی به اهدافتان یاری نماییم.